Tuesday, 27 September 2016

Link download video lucah dalam struktur laman sesawang SPR

    



SATU link download (pautan muat turun) video lucah ditemui dalam struktur laman sesawang Suruhanjaya Pilihanraya, SPR. Difahamkan, inilah punca mengapa para pengguna yang melawat laman tersebut menerima amaran 'Malware'.

Aku dapat maklumat ini daripada seorang pegawai Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil, Bersih saudara Izmil Amri melalui laman facebook.



Hasil pemeriksaan aku sendiri, memang benar ada link lucah tersebut dalam struktur laman sesawang rasmi Suruhanjaya Pilihanraya, SPR aku ikuti link tersebut, dan dapati memang sah ia adalah laman lucah.



Harap pihak SPR segera buang link lucah tersebut bagi membolehkan orang ramai mengakses laman sesawang tersebut seperti biasa tanpa menerima amaran.

Pada aku, hanya ada dua kemungkinan bagaimana perkara ini berlaku. Satu mungkin ada 'hacker' yang berjaya masuk untuk letak backlink laman lucah dalam laman web SPR.

Kedua jika tiada sebarang kebocoran keselamatan, suspek yang mungkin melakukan perkara ini tentu sekali pereka laman web SPR sendiri. Apa niatnya dia atau mereka sendiri yang tahu.


EmoticonEmoticon