Gambar2 Pimpinan PH Bersama BN Pula Disebarkan - Suhaizan Kayat Di Malukan Kaw-Kaw.


Politik gaduh-gaduh isu remeh. Best gak melayannya kekadang. Dapat jadi nasi tambah pun jadilah.

KAH KAH KAH

Tadi kesnya ini ;



Bebudak PAS sakit ahtila dituduh2nya lebih mesra bersama UMNO/BN (musuh) berbanding PH. PAN beria sebarkan gambar di atas. Terlalu beria-ria. 

Seriyus aku rasa ada something wrong kat bebudak PAN neh kekadang. Aku nak bagitau. PAS berhak makan semeja dengan sesiapa pun sekarang sebab PAS bukan geng kau lagi. Bukan UMNO BN je musuh politik kau, PAS pun sama juga.

Situasi dia sekarang neh PAS vs BN vs PH.

So, samada musuh politik kau nak makan semeja ke makan bermeja2 ke merendek ke apa ke dengan BN dia punya pasal la. Tindakan dia, hak dia. Kau semua nak kawal dah kenapa? Lebih2 sangat nampak macam dalam ahti ada taman. Mulut kata benci tapi dalam ahti masih geram terpaksa tinggalkan PAS. Macam tu kew?

KAH KAH KAH

Kemudiannya, 'bebudak' PAS counter attack.
Ini 'DALIL2' dorang ;








Lebih kurang beginila point dorang.

1. Masa penamaan calon tadi, semua parti2 politik saling bertegur sapa. Mereka berjalan dari satu khemah ke satu khemah dan saling bersapa-sapaan.

2. Bukan setakat PAS ke khemah BN. PAS ke khemah PAN juga. Dalam tu ada je pemimpin2 PKR dan PAN. DAP tak perasan pula aku.

3. Bahkan PAN juga turut melakukan tindakan sama. Saling bersapa-sapaan dengan semua kem2 politik yang bertanding. Tu yang ada kes si Suhaizan mengadu orang tak jawab salam tu. KAHKAHKAH. Macam budak kecik tak dapat susu. Itupun nak bagitau orang kat efbi.

4. Orang kata tindakan tersebut sebagai meraikan calon2 yang bertanding.

5. Namun, ada namunnya. Selepas disebarkan gambar2 di atas. Geng2 PAN sepantas laju menyangkal counter attack dari geng2 PAS. Dorang kata bersalaman, duduk berborak, bertegur sapa tak sama macam makan semeja. Makan semeja itu UG. Bergurau senda, berpeluk dan bersalaman itu pula sebagai tanda kita meraikan perbezaan.

Pula dah.

Kenapa mesti spesifikkan kepada aksi makan. Aku pelik.

Bila bebudak PAS counter lagi. Bagi gambar pimpinan PH makan dengan geng2 BN.

Bebudak PAN sangkal lagi point tersebut. Kali neh alasan dorang, itu bukan pada hari penamaan calon.

Hmm.. kenapa mesti spesifikkan kepada hari penamaan calon?

Apa yang begitu menyakitkan ahti mereka pada aksi makan2 di hari penamaan calon?

Ahh lantakla. Malas aku fikir. Yang aku tahu cara PAN serang PAS neh salah. Ya, salah. PAN boleh serang PAS. Tapi bukan dengan isu remeh temeh dan peribadi. Bukan dengan isu makan semeja mahupun tak jawab salam. Sebaliknya sila laju2 bentangkan idea/cadangan/apa benda yang korang akan buat, mahu buat, boleh buat bagi pengundi di kawasan2 korang tu. Apa yang korang nak buat bagi membantu rakyat disitu. Addresskan masalah2 marhaen dan bahas. Ini caranya PAN lawan PAS. Ini apa barang citer pasal tak jawab salam. Hak ala. Kucing aku pun terguling gelak dengan rajuk Suhaizan tu. Seriyus. Jijik.

Perkara yang sama PAN buat pada BN. Heret sikit isu2 nasional yang boleh tambah sentimen. 

Seriyus la Suhaizan punya kempen macam lembu. Perbaiki lagi Suhaizan. Cari benda2 penting untuk dibahaskan. Kau terlalu bangang. Maaf cakapla. Aku berterus terang aje neh kot. UMNO dah bayar la katakan.

KAH KAH KAH

Dan situasinya sekarang ;



Dan banyak lagi kat sini.

Sudah2la tu Suhaizan. Buat macam yang aku sebutkan tadi. Create poster cantik2. Addresskan kemampuan calon korang. Bagitau apa plan PAN/PH di kedua2 kawasan. Macam mana korang nak majukan, bantu, atasi, tolong apa bagai. Tengok BN. Perghh. Sedang kau semua bergaduh depa dah labur berjuta2 dah ikut mulut.

46 juta projek loji air.
100k untuk AIM.

Itu baru hari penamaan calon. Kempen terus dah. Yang kau pula? Masih lagi menyemak sapa makan semeja dengan sapa dan kenapa orang tu taknak jawab salam kau. Cakap BODOH kang marah tapi.. ehh bukan memang BODOH ke?

KAH KAH KAH

0 Response to "Gambar2 Pimpinan PH Bersama BN Pula Disebarkan - Suhaizan Kayat Di Malukan Kaw-Kaw."

Post a Comment