Thursday, 19 May 2016

'Mintak Perempuan', Rahsia Apa Yang Rafizi Nak Dedahkan


Sila la semua baca ini laju-laju.




Aku dapat dari Dinosanikini.

Kak Zu? Siapa Kak Zu? Zuraidah The Mak Lampir Of Malaysia ke tu? 

Bila aku dah start kurang ajar (eh pernah ke aku tak kurang pun? KAH KAH KAH) maknanya aku memang annoyying gila la dengan MP Ampang tu.

Aku dah lama annoyying dengan dia. Dari hari makin hari. Masa nampak dia buat aksi klip klap klip klap dalam hari final perbicaraan Anwar rasa macam nak baling kasut kat muka dia. Kemon. Ini je ke nilai wanita PKR? MACAM SIAL.

Dan bila aku mengkritik Zuraidah The Mak Lampir Of Malaysia kat facebook, terbaca pula komen-komen yang up, sokong si Zuraidah tu aku rasa macam nak amek orang2 yang komen tu dan Zuraidah dah ciumkan sesama mereka sampai mampos. Gila kot bangsa pro Zuraidah. Seriously. Kau tahu tak makcik tu tak buat kerja? Kau tahu tak makcik tu tak perform? Ia bukan pasal jilat Azmin je la bengap. Makcik tu sendiri tak membawakan peranan sebaiknya sebagai wakil rakyat Ampang. Dan sampai sekarang haram ada sepatah respon, tindakan, penjelasan dia tentang lebuhraya yang memusnahkan hutan simpan. Dia tidor mampos ke apa.

Okela. Berhenti setakat ini umpatan terhadap Zuraidah The Mak Lampir Of Malaysia. Ini bukan cerita peribadi. Aku emosi sikit sebab tak sangka dulu-dulu aku terpengaruh dengan menyokong dan mempercayai dia. Dah kena nasi kangkang ke apa aku neh. Huhu.

Bila aku baca mesej Rafizi di wassap tu. Aku membayangkan begini. Sekarang neh untuk kau berurusan dengan kerajaan negeri, paling-paling koman selain dari menawarkan sesuatu ganjaran, kau kena tawarkan perempuan juga bagi melancarkan rundingan.

WHAT THE FUCK.

Rafizi kata ada bukti.

Untuk dia sebegini berani tampil dan menyebarkan isi hati dia sudah tentu dia dah bersedia dengan segala kemungkinan dari geng sebelah sana. Patutlah. Aku rasa info yang aku terima baru-baru ini bahawanya ada satu movement sedang direncana bagi menjatuhkan Rafizi sebagai SUA bukan lagi kisah dongeng. Rafizi sendiri nampaknya begitu terdesak dalam nak mempertahankan diri. Sebab geng-geng dia pun tak ramai mana. Nak-nak dalam PKR Selangor tu. Mampos la Rafizi macam semut melawan gergasi.

Tapi takpe. Walaupun aku agak bengang dengan Rafizi sampai sekarang atas isu Kajang Movie tetapi jika Rafizi bersedia mendedahkan segala macam kepincangan yang berlaku dalam kerajaan negeri atas pimpinan Azmin, aku akan sokong dia. Walaupun mungkin sambil-sambil tu aku akan perli dia. Tu la singkir sangat Khalid tu. Kan dah makin jahanam parti kau. Anwar ke mana. Kau ke mana. Azmin lagi la ntah ke mana-mana.

Lainkali jangan sesekali mempermainkan harapan, kepercayaan dan sokongan rakyat. 

Kita dapat apa yang kita buat. Pengajaran buat semua. Dan apa tadi? Siapa yang minta perempuan untuk romen-romen tu setan? Muka mesti tak handsome kan. 


EmoticonEmoticon