Tuesday, 5 January 2016

Dalang Yang Mahu Bawa 1.5 Juta Bangladesh Ke Malaysia Berada Dalam Pejabat Timbalan Perdana Menteri

Harap Zahid Hamidi jawab dengan sebaran dari geng-geng UMNO sendiri. Aku tukang share ja. Nak tahu kebenarannya.

Baca sat dokumen neh. Agak rojak. Ada BM dan BI sekali. Macam neh ka surat rasmi kerajaan? 
  



Versi lebih jelas ;







































Ikut title surat ;

1. Minta sokongan

2. Untuk kawal selia kemasukan warga asing ke Malaysia

Alah, macam dia bangunkan program dan urus semua benda berkaitan warga asing dari mula sampai akhir. Syarikat yang tawarkan perkhidmatan tersebut ada la dapat habuannya. Sebab tu minta sokongan dari kementerian terbabit.

Ini apa yang aku faham la dari surat di atas.

Tapi aku macam keliru sikit. Syarikat tu gunakan orang dalam untuk request sokongan ke macam mana? Kenapa surat tu letterhead dia under kementerian beb?

Takpe, hold dulu bab neh. Biar Zahid jawab sendiri kesahihannya.

Sekarang baca dulu komen-komen dalam thread tersebut.





Ada yang percaya dengan kesahihan surat berkenaan, ada yang tak percaya tetapi majoriti pengomen tetap memilih untuk menolak kemasukan warga asing di Malaysia. Lambakan warga asing sedia ada bukan sahaja mendatangkan kekacauan ke dalam sektor tenaga kerja bahkan mendatangkan penyakit dan menimbulkan masalah sosial serta jenayah. Ini terjadi kerana bilangan mereka terlalu ramai sampai tidak boleh dikawal lagi. Apatah lagi wujud percampuran antara PADI dan PATI sekaligus memberikan peluang untuk mereka lebih berani dengan warga tempatan. Bukan itu sahaja, penguatkuasa yang tidak amanah juga menyebabkan bilangan mereka semakin bertambah. Sungguh pun ada yang benar-benar baik di kalangan mereka dan datang ke sini untuk mencari rezeki yang halal, bilangan mereka tetap perlu dihadkan supaya tidak menimbulkan konflik yang lebih rumit pada masa-masa mendatang.

Semakan aku tentang syarikat Guard Me Security Sdn Bhd disini ;

1. Berjaya menemukan no pendaftaran perniagaan iaitu = 1152015-V

2. Syarikat tersebut wujud

3. Owner tidak dinyatakan






































Semakan aku di laman fb Zaharin Mohd Yasin disini dan sini, 

1. Mendapati dia sejak akhir-akhir neh aktif mendedahkan beberapa kegiatan berkaitan kemasukan warga asing

2. Yang mana kemasukan berkenaan kononnya ada kaitan dengan beberapa orang kenamaan dan bekas menteri

3. Antara yang menjadi focus Zaharin ;


Asal bangladesh, duduk dan berkahwin disini dan terlibat dengan perniagaan membawa masuk warga asing ke Malaysia.

Sekarang dah dapat title warganegara. Satu geng dengan aku dan kau semua la kan. Tak lama lagi boleh buka sekolah jenis kebangsaan Bangladesh pula..

Keh Keh Keh

Harap2 Zaharin dapat bongkar lebih lagi dan harap2 ada usaha dari pihak2 tertentu untuk siasat pendedahan tersebut hingga ke akar umbi. Dia UMNO ke tak UMNO ke asal sahaja dia dedahkan kebenaran, kita mesti sokong.

Kbai. 


EmoticonEmoticon